Meny
Meny

Kundeservice

Bytte og retur

Slik bytter og returnerer du en vare

Fyll ut returskjema mottatt på e-post i ordrebekreftelsen, eller print det ut på nytt her.

I returskjemaet må du angi returårsak og hvilke varer du returnerer. Det er viktig at mottakeradressen kommer tydelig frem.

Legg varen/-ene du skal returnere i originalemballasjen med alle merkelapper hengende på. For at du skal kunne returnere et produkt til oss er det viktig at varen er i tilsvarende stand som når du mottok den fra oss.

Returner pakken på ditt nærmeste postkontor.

Returadresse

Follestad Trend AS
Sandviksveien 184
1337 Sandvika

Du er returansvarlig

NB! Det er kunden sitt ansvar at pakken kommer frem til oss. Ved retur betaler vi for returporto. Send oss en e-post til kundeservice@follestad.com hvor du informerer oss om at du ønsker  returnere varen/-ene du har bestilt hos oss så sender vi deg en ferdig betalt fraktseddel som du klistrer på pakken.

Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig også returportoen. Det er da viktig at du sender oss en e-post å informere om dette først, og du vil motta returslipp pr. e-post. Det er dessverre ikke mulighet for å returnere undertøy.

Bytte

Bytte er kun mulig på ubrukte varer i en annen størrelse. Hvis du ønsker å bytte en vare sender du en e-post til kundeservice@follestad.com slik at vi kan reservere den nye varen for deg. Når varen er reservert, og din vare skal returneres, benytter du deg av skjemaet mottatt i ordrebekreftelses e-posten eller som du kan laste ned her. Du fyller da inn øverste del av skjemaet og sender varen sammen med skjemaet i retur til oss.

Varen/-ene kan dessverre ikke byttes i våre fysiske utsalgssteder med mindre dette er avtalt på forhånd. Ta kontakt med kundeservice angående bytte i butikk.

Hos Follestad.no har du 14 dagers angrerett, og 30 dagers bytterett.

Reklamasjon

Hvis du ønsker å reklamere på en vare du har handlet hos Follestad.no, ber vi deg om å ta bilde av reklamasjonen og beskrive mangelen. Dette sender du pr. e-post til kundeservice@follestad.com. Vi vil da hjelpe deg videre i prosessen. Gjelder din reklamasjon produkter handlet i en av våre butikker, ber vi deg om å ta kontakt med den butikken du handlet varen.

Uavhentede pakker

Hvis en pakke som er levert på ditt lokale postkontor ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette fører med seg for oss. En egen faktura på 249,- kroner vil bli sendt til mottaker av pakken.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

Tilbakebetaling

Ved retur av varen vil vi tilbakebetale det beløpet du har handlet fra Follestad.no, så fremt du returnerer varen til oss innen 14 dager etter at mottok varen/-ene fra Follestad.no. For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen være i lik stand som da du mottok den. Dersom emballasje, merkelapper eller skoeske ikke fremstår som ny er den ikke godkjent som retur, og vi vil ikke tilbakebetale beløpet du handlet for.

Hvis din retur ikke er godkjent, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi.

Ved godkjent reklamasjon tilbakebetaler vi det beløpet du har handlet for.

Vær tålmodig

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Vi jobber nå med et nytt system, som sørger for raskere og bedre behandling av retur og bytter. Vi er i en kort overgangsfase, og gjør oppmerksom på at i noen få tilfeller kan det ta noe lengre tid.