Meny
Meny

Kundeservice

Levering og leveringstid

Fri frakt på alle ordre over 1500,-

Det kan være dyrt å sende store pakker, derfor gir vi deg fri frakt på alle ordre over 1500,-

Alle pakker sendt fra Follestad.no blir sendt som Klimanøytral Servicepakke med Posten/Bring, dersom du ikke selv har valgt et annet frakt alternativ. Små produkter kan bli levert som brevpost.

NB! Vær oppmerksom på at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen din er merket med ditt navn. Noen ganger hender det at vi får pakker sendt i retur grunnet ukjent adresse, og det ønsker vi ikke skal skje med deg.

Vi pakker og sender varer hver virkedag

Vi behandler ordre normalt samme dag eller dagen etter en ordre blir lagt. Dette avhenger av tidspunktet for når din bestilling ble lagt. Vi pakker og sender varer hverdag fra mandag – fredag. Bestillinger lagt i løpet av helgen vil bli behandlet førstkommende virkedag.

Leveringstid

Tiden fra din bestilling er registrert hos oss til du mottar varen/-ene kan variere. Vanlig leveringstid er 1– 4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. Dette betyr at hvis du bestiller vare/-er fra oss på en mandag, skal du vanligvis kunne motta bestillingen din mellom tirsdag og torsdag samme uke.

Til tider kan produkter være midlertidig utsolgt og leveringstiden kan da bli noe lenger. Du vil da bli informert pr. e-post hvis dette er tilfellet. Din ordre vil bli rest notert, og du blir varslet pr. e-post i løpet av 1-4 dager med forventet leveringstid.

Dersom ditt produkt er utsolgt, og vi ikke klarer å få produktet fra leverandør forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling, eller deler av denne. Ved utsolgt situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere din bestilling.

Vi reserverer oss mot at vi kan være utsolgt for en vare, eller at leverandøren er tom på lager.

Leveringsmetoder

Hos oss kan du velge mellom flere ulike leveringsmetoder. Vi har valgt å skille de ulike leveringsmetodene inn i to ulike kategorier.

Få varene levert

Ønsker du å få varene levert direkte til deg uten å måtte ta turen innom postkontoret eller en av våre butikker velger du en av de tre alternativene nedenfor.

  1. I postkassen (sporbar).
    Bestiller du en liten vare som får plass i din postkasse er dette leveringsmetoden du bør velge. Du vil da ha muligheten til å spore pakken hele veien til din postkasse via posten sine nettsider. Hvis pakken ikke får plass i din postkasse vil den bli sendt til ditt nærmeste postkontor, og du vil motta en hentelapp pr. post eller varsling på SMS. Denne leveringsmetoden koster normalt mellom 70 – 80 kr avhengig av pakkens strl.

Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • Hjem på kvelden, mellom kl. 17:00 – 21:00
    Velger du denne leveringsmetoden får du pakken din levert på døren mellom kl. 17:00 – 21:00. Du vil motta en SMS fra postmannen når sendingen er på vei til deg, og de ringer normalt 30 – 60 minutter før de kommer for å forsikre seg om at du er hjemme. Denne leveringsmetoden gjelder kun på hverdager, og hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet blir pakken din levert til ditt nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp pr. post eller varsling på SMS. Denne leveringsmetoden koster normalt mellom 110,- – 140,- avhengig av pakkens strl, vekt og din bostedsadresse.

Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • På jobben, mellom kl. 08:00 – 16:00
    Velger du denne leveringsmetoden får du pakken din levert på din arbeidsplass i tidsrommet kl. 08:00 – 16:00. Pakken er ikke sporbar, og du mottar ingen varsel fra postmannen før han ankommer med pakken. Postmannen leverer pakken på avtalt dag. Denne leveringsmetoden gjelder kun på hverdager, og hvis du ikke er på arbeidsplassen for å motta pakken vil den bli levert til ditt nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp pr. post eller varsling på SMS. Denne leveringsmetoden koster normalt mellom 110,- – 140,- avhengig av pakkens strl, vekt og din bostedsadresse.

Hent varene selv

  1. På ditt lokale postkontor.
    Ved dette leveringsalternativet bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. Normalt benytter vi oss av fraktalternativet Klimanøytral Servicepakke. Da vil din pakke også være sporbar. Du vil motta en e-post og SMS fra Posten når din pakke er på vei til deg. Hvis du ikke har mottatt noen informasjon fra Posten vedrørende pakken din anbefaler vi at du søker opp pakken påposten.no med sporingsnummeret du har fått tilsendt på e-post. Det er ditt lokale postkontor som har ansvaret for å sende ut hentelapp og ikke Follestad.no. Overskrider din ordre 1500,- vil gratis frakt tilkomme din ordre. Er ordrebeløpet ditt under 1500,- vil det tilkomme en faktkostnad på 69,-

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • Klikk & Hent
    Vi tilbyr også ”Klikk & Hent”hvilket betyr at du som kunde kan reservere en vare i en av våre butikker. Du kan da hente varen i den butikken du ønsker innenfor et tidsrom på 24 timer. Butikken du har valgt vil kontakte deg pr. SMS når din pakke er klar til henting. Du betaler for varen ved henting i butikk, og ikke via våre nettsider. Det er kun mulig å reservere en vare av gangen.

Her kan du lese mer om de ulike fraktalternativene: http://www.bring.no/sende/pakker/private-i-norge

Alle pakker sendt fra Follestad Trend AS blir sendt med Posten/Bring.

Uavhentede varer

Pakken din blir liggende hos Posten i maks 14 dager. Hvis en pakke som er levert på ditt lokale postkontor ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette medfører for oss. For uavhentede og ikke betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på 249,-. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Informasjon fra Posten vedrørende din forsendelse

Det kan alltid ta litt tid før kollinummer eller sendingsnummer blir registrert på Postens sine hjemmesider. Vi ber deg derfor om å ha litt tålmodighet. Hvis det etter en liten stund fortsatt ikke vises ber vi deg vennligst ta kontakt med oss, send en e-post til kundeservice@follestad.com

Hvis du ikke har mottatt noen informasjon fra Posten vedrørende pakken din anbefaler vi at du søker opp pakken på www.posten.no med sporingsnummeret du har fått tilsendt på e-post. Det er ditt lokale postkontor som har ansvaret for å sende ut hentelapp og ikke Follestad.no

International shipping

At the moment we do not ship orders to other countries. We only ship to adressess registered in Norway.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme. Dette kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på noen annen måte,