Ofte stilte spørsmål
Hvordan returnerer jeg?
Du kan enten returnere ordren din i en av våre butikker, eller så kan du returnere via post. For å returnere via post så må du scanne QR-koden som står på retur-arket som følger med i forsendelsen din.
Se mer informasjon om retur her: https://www.follestad.no/angrerett-og-reklamasjon/
Det koster 99 kr for retur. Dennes summen vil trekkes fra din refusjon.
Jeg har levert inn en retur i butikk, men ikke mottatt refusjon. Når kan jeg forvente dette?
Etter å ha levert inn retur i butikk, vil pakken videresendes til nettbutikken. Så fort vi mottar den, vil du bli refundert for varene som er returnert. Det varierer hvor langt tid dette vil ta, ut ifra travle og mindre travle perioder. Du vil bli refundert innen 14 dager.
Dersom du ikke har mottatt refusjon innen 14 dager, ber vi deg kontakte oss på [email protected]. Legg ved ditt ordrenummer og andre informative opplysninger, for å få raskest mulig hjelp.
Kan man returnere varer som er handlet på salg?
Alle varer som er kjøpt på nett, ordinære eller salgsvarer, kan alltids returneres mot 14 dagers angrerett.
Varer som er kjøpt i fysisk butikk på salg, kan byttes i andre salgsvarer under salgsperioden. Utenom dette er det dessverre ikke mulig å bytte salgsvarer kjøpt i fysisk butikk.
Kan jeg legge inn en bestilling i nettbutikken og hente i butikk?
Det er mulig å reservere varer på nett, og hente gjennom Klikk & Hent. Dette tilbyr vi i alle våre forretninger. Da betaler du i butikken når du henter varene.
Merk at i enkelte travle perioder vil dette tilbudet kunne avvike. Det vil da være opplyst om under Klikk & Hent på nettsiden, hvilke butikker dette gjelder.
Kan jeg endre min ordre?
Dersom du vil endre din ordre etter at den er plassert, ber vi deg kontakte [email protected] for videre hjelp. Vi vil kunne kansellere din aktive ordre, slik at du kan legge inn en ny ordre med produktene du ønsker.
Kan jeg kansellere min ordre?
Ta kontakt med oss på [email protected], så skal vi se om vi får hjulpet deg. Dersom ordren ikke er ferdigbehandlet går dette som regel fint. Er ordren ferdig behandlet og i postgangen så vil det ikke være mulig.
Er min ordre sendt?
Du kan se status på din ordre på Min Side, samt at når ordren er fullført hos oss, blir det sendt ut mail med sporingslink.
Dersom du ikke har mottatt mail med sporingslink, etter at ordren er fullført, ber vi deg ta kontakt. Legg ved ordrenummeret ditt og annen viktig informasjon, for raskest mulig hjelp.
Hvor er min ordre?
I mailen som du mottar etter at ordren er fullført hos oss, vil du kunne finne en sporingslink. Denne oppdateres jevnlig under sende-prosessen.
Det står at min ordre er «På vent», hva vil dette si?
Dersom du har betalt med Vipps, så vil det stå «På vent» frem til vi fullfører ordren din, og trekker beløpet. Først da fullføres transaksjonen.
Når kan jeg forvente å motta refusjon ved retur?
Så fort vi har mottatt og behandlet din retur, vil du motta en mail fra oss om dette. Fra da, tar det 1-3 virkedager, før pengene er tilbake på konto. Husk at kostnaden for retur, 99 kr, vil bli trukket fra din refusjon.
Hvorfor kan jeg ikke velge faktura som betalingsmetode?
Hvis kjøpet ditt ikke godkjennes når du har valgt å betale med faktura, kan det skyldes flere forskjellige årsaker:
- Du må ha fylt 18 år for å betale med faktura.
- Adressen du har oppgitt er feil; ved betaling med faktura må adresse stemme overens med den som er registrert i Folkeregisteret.
- Du har oppgitt feil personnummer. Dette må også stemme overens med Folkeregisteret.
- Du har overskredet det maksimale beløpet for betaling med faktura. Hvis du vil vite hva som er ditt maksimale beløp. kan du kontakte Klarna på 21 02 89 91.
- Klarna godkjenner ikke kreditten din.
Hvilke varer kan ikke returneres?
Vi godtar ikke returer på undertøy, badedrakter, øredobber eller varer som er defekte/brukt.
Hvor lang er leveringstiden?
Vi opererer normalt sett med en leveringstid på 2-5 virkedager. Merk at under perioder med høyt kundetrykk, vil dette kunne avvike noe. Vi jobber så raskt som mulig med å få sendt ut din ordre.
Dersom du mener det kan ha oppstått en feil ved din leveranse, ber vi deg kontakte oss på [email protected] for videre hjelp. Vennligst legg ved ordrenummer og annen viktig informasjon, for å få oppklart saken så fort som mulig.
Jeg vil bytte størrelse på noe jeg bestilte, hva gjør jeg?
Produkter kjøpt i nettbutikken kan tas med til fysisk butikk, for å bytte størrelse. Husk å ha med kjøpsbevis.
Dersom du heller vil returnere til nettbutikken, går dette helt fint. Da vil du bli refundert for kjøpesummen, og kan bestille produktet i rett størrelse.