Ofte stilte spørsmål
Hvordan returnerer jeg?
Du kan enten returnere ordren din i en av våre butikker, eller så kan du returnere via post. For å returnere via post så må du scanne QR-koden som står på retur-arket som følger med i forsendelsen din.
Se mer informasjon om retur her: https://www.follestad.no/angrerett-og-reklamasjon/
Det koster 69kr for retur. Dennes summen vil trekkes fra din refusjon.
Jeg har levert inn en retur i butikk, men ikke mottatt refusjon. Når kan jeg forvente dette?
Send oss en henvendelse på [email protected] hvor du nevner returnert(e) vare(r) og i hvilken butikk det er returnert, så kontakter vi deg.
Kan man returnere varer som er handlet på salg?
Alle varer som er kjøpt på nett, ordinære eller salgsvarer, kan alltids returneres mot 14 dagers angrerett.
Kan jeg legge inn en bestilling i nettbutikken og hente i butikk?
Det er mulig å reservere varer på nett, og hente gjennom Klikk & Hent. Dette tilbyr vi i alle våre forretninger. Da betaler du i butikken når du henter varene.
Kan jeg endre min ordre?
Vi ser da helst at du tar kontakt med oss på [email protected], slik at vi kan kansellere din ordre, og du kan legge inn ny og korrekt ordre.
Kan jeg kansellere min ordre?
Ta kontakt med oss på [email protected], så skal vi se om vi får hjulpet deg. Dersom ordren ikke er ferdigbehandlet går dette som regel fint. Er ordren ferdig behandlet og i postgangen så vil det ikke være mulig.
Er min ordre sendt?
Du kan se status på din ordre på Min Side, men du mottar også en mail fra oss så fort din ordre er ferdig behandlet og klar til å sendes. Du mottar også sporingslink i den mailen.
Hvor er min ordre?
Når du mottar mail om at ordren din er ferdigbehandlet, så ligger det ved en sporingslink der.
Det står at min ordre er «På vent», hva vil dette si?
Dersom du har betalt med Vipps, så vil det stå «På vent» frem til vi fullfører ordren din, og trekker beløpet. Først da fullføres transaksjonen.
Når kan jeg forvente å motta refusjon ved retur?
Så fort vi har mottatt og behandlet din retur, vil du motta en mail fra oss om dette. Fra da, tar det 1-3 virkedager, før pengene er tilbake på konto. Husk at kostanden for retur, 69kr, vil bli trukket fra din refusjon.
Hvorfor kan jeg ikke velge faktura som betalingsmetode?
Hvis kjøpet ditt ikke godkjennes når du har valgt å betale med faktura, kan det skyldes flere forskjellige årsaker:
- Du må ha fylt 18 år for å betale med faktura.
- Adressen du har oppgitt er feil; ved betaling med faktura må adresse stemme overens med den som er registrert i Folkeregisteret.
- Du har oppgitt feil personnummer. Dette må også stemme overens med Folkeregisteret.
- Du har overskredet det maksimale beløpet for betaling med faktura. Hvis du vil vite hva som er ditt maksimale beløp. kan du kontakte Klarna på 21 02 89 91.
- Klarna godkjenner ikke kreditten din.
Hvilke varer kan ikke returneres?
Vi godtar ikke returer på undertøy, badedrakter, øredobber eller varer som er defekte/brukt.