Fri frakt over 2900,-

Utvidet angrerett til 10/01

Fri frakt over 2900,- | Bestill innen 15/12 for levering til jul

Du har ingen produkter i handlekurven.

Angrerett, retur og reklamasjon

Utvidet angrerett til 10. januar for julegaver kjøpt på follestad.no etter 14. november. Utvidet angrerett gjelder ikke for salgsvarer.

Vi håper at du alltid blir fornøyd med varene du handler hos oss, men skulle du av noen som helst grunn angre på kjøpet ditt på nett, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende lov om angrerett. Det er andre regler for kjøp i butikk, der tilbakebetaling i form av penger ikke er mulig. Kjøp gjort i butikk kan returneres mot en tilgodelapp eller bytte i en annen vare. Merk at salgsvarer ikke kan returneres i butikk.

Angrerett og retur

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du returnere varen(e) innen denne fristen er utløpt.

Angreretten gjelder ikke for:
  • Varer bestilt på mål
  • Varer som er justert av skredder
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt
  • Undertøy og badetøy
  • Øredobber
  • Produkter hvor pristag er tatt av

Retur-portal fra Yayloh

Når du skal foreta en retur på kjøp gjort i nettbutikken, kan du benytte deg av retur-portalen vår.

Den finner du her: https://returns.yayloh.com/retailer/Follestad

Følg instruksene i portalen og benytt deg av et superenkelt retursystem.

Retur koster 99 kr, og dette vil trekkes i fra din refusjon.

Du er returansvarlig

Det er kunden sitt ansvar at pakken kommer frem til oss. Vi tilbyr en enkel måte å returnere varer på, og det koster 99 kr. Denne summen vil bli trukket fra din refusjon. Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig returportoen. Dersom du betalte frakt da du bestilte, blir ikke dette beløpet refundert.

Unngå returer ved bruk av størrelsesvelger

Med en Zizr-profil får du anbefalt riktig størrelse når du handler klær og sko i nettbutikken. Dette kan Zizr gjøre via din kjøps- og returhistorikk, tilbakemelding på kjøp, produktinformasjon og moderne teknologi. Tjenesten er gratis og helt anonym. Enkelt for deg og bra for miljøet! Opprett din Zizr-ID nå!

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta refusjon i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard avhengig av hva du betalte varene med. Ved retur direkte til en av våre butikker kan du velge å bytte varen i butikk, eller få tilbakebetalt beløpet enten via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard. Du vil ikke få tilbakebetalt penger direkte fra butikken. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

Bytte/returnere varer i butikk

Har du handlet i nettbutikken kan du alltids dra til en av Follestad sine butikker og bytte eller returnere produktet der (ikke hos våre outlets på Vestby og Ålgård). For å få byttet eller returnert varer må du ta med ferdig utfylt returskjema, som følger med i forsendelsen din. Husk at varen må være i lik stand som du mottok den fra oss, med alle merkelapper intakt og ikke brutt emballasje.

Bytte varer ved å sende til nettbutikken

Dersom du ønsker å bytte en vare som er handlet i vår nettbutikk må den sendes i retur til oss, og så må du legge ny bestilling på den nye varen som du ønsker. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til [email protected].

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Follestad Trend AS, betaler vi ikke disse utgiftene.

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Uavhentede pakker

Hvis en pakke som er levert ditt lokale postkontor ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette fører med seg for oss.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss via:

Post: Follestad Trend AS, Enebakkveien 117, 0680 Oslo

E-post: [email protected]

Web: https://www.follestad.no/