Fri frakt over 1000,–
Hurtig levering
14 dagers returrett
Fri frakt over 1000‚– og 14 dagers returrett

Du har ingen produkter i handlekurven.

Angrerett, retur og reklamasjon

Vi håper at du alltid blir fornøyd med varene du handler hos oss, men skulle du av noen som helst grunn angre på kjøpet ditt på nett, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende lov om angrerett. Det er andre regler for kjøp i butikk, der tilbakebetaling i form av penger ikke er mulig. Dersom du angrer på et kjøp gjort i butikk, kan dette returneres mot en tilgodelapp eller i en annen vare.

Angrerett og retur

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du returnere varen(e) innen denne fristen er utløpt.

Angreretten gjelder ikke for:
  • Varer bestilt på mål
  • Varer som er justert av skredder
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt
  • Undertøy og badetøy

Retur-portal fra Helthjem

Når du skal foreta en retur på kjøp gjort i nettbutikken, benytter du deg av retur-portalen hos Helthjem. Den finner du her: https://kampanje.helthjemnetthandel.no/shop/follestad

Følg instruksene i portalen og benytt deg av et super-enkelt retursystem, hvor du kan velge en av to metoder for retur:

  1. Retur fra dørmatte/postkasse
  2. Innlevering til PostNord-innleveringssted

Du er returansvarlig

Det er kunden sitt ansvar at pakken kommer frem til oss. Vi tilbyr gratis retur, og dekker returportoen. Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig også returportoen.

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta refusjon i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard avhengig av hva du betalte varene med. Ved retur direkte til en av våre butikker kan du velge å bytte varen i butikk, eller få tilbakebetalt beløpet enten via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard. Du vil ikke få tilbakebetalt penger direkte fra butikken. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

Bytte/returnere varer i butikk

Har du handlet i nettbutikken kan du alltids dra til en av Follestad sine butikker og bytte eller returnere produktet der. For å få byttet eller returnert varer må du ta med ferdig utfylt returskjema, som følge med i forsendelsen din. Husk at varen må være i lik stand som du mottok den fra oss, med alle merkelapper intakt og ikke brutt emballasje.

Bytte varer ved å sende til nettbutikken

Dersom du ønsker å bytte en vare som er handlet i vår nettbutikk, må den sendes i retur til oss, og så må du legge ny bestilling på den nye varen som du ønsker. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til [email protected].

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Follestad Trend AS, betaler vi ikke disse utgiftene.

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Uavhentede pakker

Hvis en pakke som er levert ditt lokale postkontor ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette fører med seg for oss.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss via:

Post: Follestad Trend AS, Bogstadveien 10, 0355 Oslo

E-post: [email protected]

Web: https://www.follestad.no/