Meny
Meny

ANGRERETT OG REKLAMASJON

Versjon 22. juni 2018.

Vi håper at du alltid blir fornøyd med varene du handler hos oss, men skulle du av noen som helst grunn angre på kjøpet ditt, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende angrerett lov.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi beskjed innen fristens utløp. Du melder da fra til kundeservice@follestad.com.

Husk å fyll ut angrerettskjemaet

Last ned angrerettskjema her. Angrerettskjemaet får du tilsendt med leveringsbekreftelsen pr. e-post eller du kan sende oss en e-post (kundeservice@follestad.com)til oss, og vi vil sende deg et nytt angrerettskjema. Skriv ut skjemaet, fyll inn nederste felt, og returner skjema sammen med dine returvarer. Husk å legge ved en kopi av ordreskjema du fikk tilsendt på mail ved bestilling. Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur til oss.

Angreretten gjelder ikke for:

  • Varer bestilt på mål
  • Varer som er justert av skredder
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt
  • Undertøy

Du er returansvarlig

NB! Det er kunden sitt ansvar at pakken kommer frem til oss. Ved retur betaler vi for returporto. Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig også returportoen. Det er da viktig at du sender oss en-post til kundeservice@follestad.com, slik at vi kan sende deg en returslipp pr. e-post.

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta penger igjen i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard avhengig av hva du betalte varene med. Ved retur direkte til en av våre butikker kan du velge å bytte varen i butikk, eller få tilbakebetalt beløpet enten via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet. Det utbetales ikke kontant i våre butikker.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til kundeservice@follestad.com.

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Follestad Trend AS, betaler vi ikke disse utgiftene.

Bytte/returnere varer i butikk

Har du handlet i nettbutikken kan du dra til en av Follestad sine butikker og bytte produktet. For å bytte eller returnere varer må du ta med ordrebekreftelsen, samt ferdig utfylt angrerettskjema. Husk at varen må være i lik stand som du mottok den fra oss, med merkelapper og emballasje.

Bytte/returnere varer ved å sende til nettbutikken

Dersom du ønsker å bytte en vare handlet i vår nettbutikk ved å sende den inn til oss må du starte med å legge inn en ny bestilling i vår nettbutikk på den varen du ønsker å bytte til. Send oss en e-post til kundeservice@follestad.com med ordrenummeret på den nye bestillingen, samt informasjon om at du ønsker å bytte en vare.

Fyll ut angrerettskjemaet vedlagt i din opprinnelige ordre, legg det sammen med varen i en tett forpakning. Du kan gjerne bruke emballasjen du mottok varene i. Vedlagt i pakken du mottok fra oss skal det ligge en ferdig utfylt returfraktseddel. Denne skal du klistre godt på pakken du sender til oss. Dersom du ønsker å velge en annen fraktmetode enn vår returfraktseddel er det selvsagt opp til deg.

Lever pakken til nærmeste postkontor.

Uavhentede pakker

Hvis en pakke som er levert ditt lokale postkontor ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette fører med seg for oss.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss via:

Post: Follestad Trend AS, Akersgata 28, 0158 Oslo

Telefon: 48 88 92 22

E-post: kundeservice@follestad.com

Web: https://www.follestad.no/