Fri frakt over 1500 kr
Rask levering
Kan returneres i butikk
Fri frakt over 1500 kr

Du har ingen produkter i handlekurven.

Follestad: -En destinasjon for hele familien

Den tradisjonsrike kleskjeden Follestad satser alt på å bli en familievennlig butikk når de nå åpner en splitter ny avdeling for barn, ungdom og kvinner i Kongens Gate 22.

– Vi føler det er viktig å skape en familiedestinasjon. Mange vet at vi har herreklær, ikke like mange vet at vi har dameklær, og nå får vi også klær for barn og ungdom, forteller daglig leder William Follestad entusiastisk.

For at butikkjeden ikke skal stå på bar bakke når de åpner den nye barn og ungdomsavdelingen har de inngått et samarbeid med Trine Hyggen. Hun driver i dag 3 Trinn Fashion på Eger.

– Det var en gylden mulighet til å foreslå et samarbeid med Trine nå som hennes leiekontrakt skulle fornyes. Butikken her i Kongens gate er en av Norges største og vi ønsket derfor å gjøre noe mer i lokalene ved å utvide sortimentet, forteller William.

Trine innrømmer at hun gleder seg veldig til at avdelingen skal åpne den 2. september.

– Etter å ha vært i bransjen i 30 år brenner jeg fortsatt enormt for faget og bransjen. Jeg vil jobbe et sted hvor de ansatte gir alt for kunden. Miljøet her er veldig hyggelig, Follestad har de samme verdiene som meg, og jeg er helt sikker på at vi skal bli sterke sammen, mener Trine.

william-follestad.t5d67c434.m2400.xnpw3ycst

Service er alt

Butikken i Kongens gate ligger bak Steen og Strøm, og er kun 20 meter fra Karl Johans gate. Lokalene ser ut som en moderne europeisk motebutikk og håpet er at butikken skal fungere som et inspirasjonspunkt for kundene.

I disse dager er det sterk konkurranse om kundene, da er kundeservice og produktkunnskap utrolig viktig. Vi skal ta oss tid til å høre på kunden, hjelpe dem med å finne det de trenger og kunne gi dem tips og gode råd dersom de ønsker og har behov for det. De skal føle seg ivaretatt. Service er alt.

Trine Hyggen

Hun fortsetter.

– Etter mange år i bransjen er jeg heldig som har en lojal kundegruppe. Jeg har vært tydelig med de ansatte om at de skal kunne varene og produktene vi har fra A til Å, for det krever kunden. Det samme er det her hos Follestad. De som jobber her: De må gi og de må kunne. Kunden skal få en helhetlig god opplevelse når de kommer inn i butikken.

trine-hyggen.t5d67c445.m2400.xmob0j_1c

Alt på en flate

Med en butikk som tilbyr alt for junior og ungdom, kvinner og menn, håper Follestad at det vil løfte handleopplevelsen for hele familien.

– Da vi åpnet vår første dameavdeling i 2013 så vi at det også ble flere kunder på herresiden. Damer handler ofte til mennene sine eller tar dem med seg i butikken, sånn blir det også i forhold til barn. Nå kan hele familien komme hit og kikke i hver sin avdeling, hvor alt er samlet på en flate, forteller William.

Han tror også at det vil være lettere for ungdom å ta steget over i herre- eller dameavdelingen når alt er på samme sted.

– Ungdom vil ofte være litt voksne, og her kan de da begynne å kikke i herreavdelingen når de føler seg for store til ungdomsavdelingen.

– Mange unge er i dag blitt mer motebevisste. De er opptatt av trender og kvalitet, for eksempel ser vi at Parajumpers er populært år etter år. I tillegg til at det ofte kommer trendbølger på forskjellige merker, tilføyer Trine.

skjermbilde-2019-09-02-kl.-09.18.53

Høstens trender

I tillegg til Parajumpers forventer Trine at Moncler, Stone Island og Designers Remix vil være populære merker for ungdom den kommende høsten.

– Trenden denne høsten vil være preget av jordtoner som grønn og oransje. Det kommer veldig mange fine produkter i butikken, spesielt innen strikk, kjoler og ytterjakker. For damer er det også bra utvalg i Lois-bukser, og en flott kolleksjon fra Polo Ralph Lauren.

På herresiden forteller William at jordtoner og tweed vil være fremtredende. Butikken i Kongens gate skiller seg ut fra de andre Follestadbutikkene da den har et bredere utvalg av italienske merker. Jeg kan nevne Lardini, Jacob Cohen, Incotex, Gran Sasso, Montecore, Tagliatore og Circolo.

Folk dresser seg gjerne mer opp på høsten. Skal man ut av huset er det ofte lag på lag med for eksempel en lett dunvest under en frakk eller jakke. Marineblått er en veldig populær og klassisk farge, og tilbehør som hansker og skjerf er det mye av. Man merker at menn tør mer og mer innen mote, noe som er gøy å se.

William Follestad

Bevarer tradisjonene

Etter at William kom inn i familiebedriften har han fokusert mer på mote enn hans far, farfar og oldefar har gjort tidligere. Da butikken startet opp i 1923 var tanken at man alltid kunne få herrekonfeksjon hos Follestad, uansett størrelse eller fasong. William forteller at den grunnleggende filosofien fortsatt ligger i ryggraden, selv om det har vært forandringer gjennom årene.

– Vi har et godt størrelsesutvalg og vi har fortsatt skreddere som jobber for oss, selv om det ikke er helt likt som da oldefaren min drev butikken. Når vi selger en dress er det omtrent 90 prosent av kundene som får den tilpasset, og det er viktig for oss at de blir fornøyd. Man skal være fornøyd når man handler hos Follestad, smiler han.

Både William og Trine gleder seg til å ta imot kunder i Follestad Kongens gate og ønsker velkommen fra 2. september.

skreddersøm-dresser-follestad.t5d67c441.m2400.xp5_jzfsp